rent1

טיפים לעיצוב דירה שכורה

בעקבות יוקר המחייה ומחירי הדירות רובנו חולמים על בית עם גינה אבל בפועל חיים בדירה שכורה. למרות זאת, כולנו, רוצים לחזור בסוף היום למקום שמרגיש כמו בית. מקום שמשרה רוגע ושלווה ומייצג אותנו בצורה הכי טובה כי אם יש בית שכיף ונעים לחזור אליו- אז גם החיים קצת יותר נעימים.

לעצב דירה שכורה נשמע לרבים מכם קצת מוזר, "למה לי להשקיע בדירה שלא שלי? אני בכלל לא יודע כמה זמן אני הולך לגור בה… " טענה זו היא טענה שגויה. אין סיבה שלא תוכלו לעצב דירה שכורה. יש המון שינויים שניתן לעשות מבלי לשבור קירות ולהחליף אריחים. אני מתכוונת להום סטיילינג, שפרוש המילה הוא שדרוג מראה הבית ע"י ריהוט, אומנות, טקסטיל אקססוריז ועוד.

נכון שיותר קשה לקנות ריהוט שיצטרך כעבור שנה-שנתיים לעבור לדירה אחרת אבל אם בוחרים ריהוט בגודל סטנדרטי ובמחיר ממוצע אז אפשר בד"כ לעשות את ההתאמות ולהעביר כמעט הכל ובמידה שתחליטו לא להעביר פריט מסויים-תמיד ניתן למכור אותו בלי יותר מידי רגשות אשם. ולגבי אומנות, טקסטיל ואקססוריז אין בכלל שאלה- המעבר הוא פשוט ואפשרי בהחלט.

יתרה מכך, בעלי דירה רבים יסכימו לצביעת קירות (בתנאי שבסיום השכירות תצבעו את הדירה שוב ללבן), שדרוג דלתות מטבח ולפעמים אפילו להחלפת כלים סניטרים וקרמיקות או כל שדרוג שימקסם את פוטנציאל הדירה.

יש הרבה בעלי בית שיסכימו לכך כי הדבר יגדיל להם את הרווחים העתידיים על הדירה ויש אף כאלו שיסכימו להתחלק איתכם בהוצאות או לשלם בעצמם. אז אל תתביישו לדבר על כך עם בעל הבית וכמובן להדגיש בפניו את היתרונות שיהיו לדירה אחרי שתשפצו אותה.

מקווה שהשתכנעתם, אם כן אתם מוזמנים לקרוא כמה טיפים לעיצוב דירה שכורה…

תעבדו עם מה שיש

לא חייבים בכל מעבר דירה לקנות הכל מחדש ולהכנס להוצאות גבוהות. לפעמים רהיטים ישנים יכולים להפוך להכי מיוחדים עם קצת יצירתיות- צבע, ריפוד או יעוד מחדש. הסתכלו טוב על החפצים שמלווים אתכם מדירה לדירה, לא חייבים להשאיר הכל. שמרו רק את הפריטים שחשוב לכם שימשיכו אתכם הלאה ואת השאר אתם יכולים לתרום, מישהו בטוח יהנה מהם.

אל תפחדו לקנות רהיטים

יש רהיטים שיכלו בכיף לעבור איתכם מדירה לדירה וזה שאתם חיים בשכירות לא אומר שאתם חייבים לשבת על הספת קורדירוי הכתומה שהייתה שייכת לדודה שלכם עד שתעברו לדירה משלכם. אתם יכולים לקנות ספה רגילה במידה ממוצעת ובצבע נטרלי שבטוח יתאים לדירה הבאה ולהוסיף לה קצת עניין בכריות מגניבות שמקסימות תחליפו או תרפדו מחדש. בעצם, כל רהיט (חוץ מנגרות מותאמת אישית לנישה מסוימת) יכול להמשיך אתכם הלאה אם הוא איכותי מספיק כדי להתפרק ולהיות מורכב מחדש.

תציגו לראווה אומנות ואוספים

תתלו תמונות וציורים על הקירות הם יגרמו לכם להרגיש בבית. כדי ליצור תחושת שייכות ולהכניס צבע וחיים לדירה אני ממליצה בחום על אומנות. זה לא חייב להיות ציור שמן של אמן מפורסם. אפשר להדפיס תמונות שאתם צילמתם, לקנות באיקאה, להזמין באינטרנט תמונות במחירים שווים לכל כיס או אפילו לתלות או להציג איזה אוסף שיש לכם זה יכול להיות חפצי וינטג' או בובות של חתולים העיקר שאתם תאהבו את זה. החפצים מזכירים לנו רגעים קסומים בטיול, חוויה מיוחדת סביב הקנייה והנאות קטנות של היום יום. הם משקפים אותנו, מספרים את סיפור חיינו.

צבע, צבע, צבע

בהמשך לטיפ הקודם, הרבה פעמים צבע יכול להפוך חלל להרבה יותר מעוצב וכיפי. לא יקרה כלום אם תצבעו קיר אחד או שניים בדירה, כשתעזבו גם ככה תצטרכו לצבוע אותה שוב. ואם לא צבע לקיר אז תכנו צבע במדבקות קיר, מסגרות בצבע, אותיות ולוחות גיר כי הם יכניסו עניין לבית.

שימו דגש על טקסטיל

וילונות, שטיחים, ריפוד מעניין של כורסה ישנה וכו'. למשל ריפוד מחדש של כריות, אתם יכולים לבחור בדים במחירים שפויים בנחלת בנימין ולתפור מחדש כיסויים לכריות-שינוי קטן שיבטיח לכם תוצאה גדולה.

תאירו את הבית

תאורה היא גם פריט עיצובי אבל בראש ובראשונה כלי ליצירת אווירה משתנה. הבית יכול להתאים את עצמו לדגשים השונים של היום ורצוי שבשעות הערב נכבה את האור הבוהק והיעיל לביצוע המטלות השוטפות, ונחליף אותו בכמה מוקדים של אור רך ועדין, שיוצרים אווירה של רוגע. לא חייבים להוציא המון על תאורה בכדי להחליף את הנורות החשופות שתלויות לכם מהתקרה ונותנות תחושה של מקום זמני. יש פתרונות מעולים ברשתות הגדולות כמו מחסני תאורה, שקע ותקע ואיקאה. השקיעו גם במנורות שולחן ומנורות עומדות להוספת אובייקט עיצובי נוסף ותאורה יותר אינטימית וממוקדת.

השקיעו בפינות אחסון

סדר הרבה פעמים תורם לאסתטיקה בחלל. במיוחד בדירות קטנות שבהן מספיק שחזרתם הביתה וזרקתם את הנעליים והתיק לא במקום- אז הבית נראה הפוך. חשבו על מקומות מוגדרים לנעליים, מקום לתליית בגדלים או קולב עומד, קערה למפתחות ועוד בכדי להימנע מהתחושה שאתם כל הזמן מסדרים והבלגן לא נגמר. אפשר גם להשתמש בפריטים מעוצבים כמו ארגזי עץ ישנים ותיבות לאחסון ככה אתם מקבלים שניים במחיר אחד.

חשבו גם על הפרטים הקטנים

גם דברים קטנים יכולים להיות משמעותיים: ידית מיוחדת יכולה להפוך ארון לפריט מלא אופי, דלת או תריס עץ ישן יכולים להפוך לשולחן קפה יוצא דופן. חיבור של כמה ארגזים יכול להפוך ליחידת אחסון ועוד. ברגע שמוציאים פריט מהקשרו הטבעי הוא יוצר עניין חדש. הפריטים המיוחדים האלו מוסיפים חיים ואופי לכל בית, גם אם הוא סתם דירה שכורה.